Povestea mea ca antreprenor Inmedio
Eu împlinesc 10 ani de antreprenoriat în 2022. Mie mi-a plăcut să fac vânzări dintotdeauna, de când eram în liceu, vindem electronice, telefoane, lucram part-time la o mătușă care vindea haine de blană și geci de piele. Interacționam cu clienții și îmi plăcea. Când am venit în București, la facultatea de Administrarea Afacerilor, m-am angajat la Inmedio Crown Plaza, unde era antreprenor fratele meu, care mi-a devenit și mentor. Mai târziu, la 19 ani, am picat primul interviu pentru rolul de antreprenor, dar l-am luat la 20. AFM-ul a avut un rol important în dezvoltarea mea personală, pentru că îmi crease conexiunea cu sediul, le trimiteam feedback-uri, îndeplineam target-urile date de ei și îmi setam eu altele. Ca antreprenor, am început cu o locație și un angajat, la World Trade Center. După 2 ani, am schimbat locația, cu Kaufland, Autogara Militari, unde am reușit să mă acomodez – deși aveam emoții la început – la noua tipologie de target, care era complet diferită.
Mi s-a întâmplat chiar să preiau o locație fără să știu ce locație. Fusesem de acord, de principiu, cu 5 zile în urmă și într-o dimineață mă cheamă AFM-ul la noua locație și fac direct preluarea. Mi-a oferit foarte multă încredere în mine, faptul că pot prelua oricând, orice locație, cu ochii închiși, dar asta s-a datorat și companiei, care mi-a oferit această încredere.
Clienții Inmedio
Clienții, azi sunt grăbiți. Acum 10 ani nu erau așa. Îmi plăcea mai mult în trecut, pe slow motion, aveai timp să interacționezi cu clienții, să ajungi să legi legături, care acum sunt destul de deficitare. După ce s-a desființat prima locație în care am lucrat, la World Trade Center, am reîntâlnit clienții de acolo în cea mai apropiată locație Inmedio, la Băneasa. E foarte plăcut că în continuare au rămas clienți Inmedio. Cred că sunt clienții de la care am învățat cel mai mult. Tot timpul am intrat în discuții cu ei, i-am ascultat foarte mult și așa am învățat foarte mult.
O zi la Inmedio
Pentru mine, ziua la Inmedio începe cu o cafea. Ulterior vine partea de recepție marfă, pregătirea magazinului pentru deschidere (curățenie, aranjat produse pe rafturi) și ulterior primirea clienților, tot cu o cafea. Primii clienți, asta își doresc de la Inmedio. E destul de agitată dimineața, tocmai datorită faptului că vin mulți clienți la cafea. S-au familiarizat cu cafeaua de la Inmedio, chiar dacă, cel puțin în Băneasa, plaja e destul de mare. Ulterior, e o zonă de pauză, până la ora mesei. Atunci se mai agită un pic lucrurile. Și spre seara se mai agită lucrurile, atunci când oamenii vin la mall, să se relaxeze.
Cum îmi motivez echipa
Îmi motivez echipa prin puterea exemplului și prin a duce relația angajator-angajat într-o zonă de echilibru, prin încredere reciprocă. Când îi arăți angajatului cât contează pentru tine, capătă încredere. Chiar dacă am preluat magazine cu tot cu angajați și vedeam că la început sunt reticenți (pentru că oricui îi e greu să schimbe șeful/angajatorul, după 3-4 ani de experiență), cu timpul, am ajuns să ne înțelegem foarte bine. În cei 10 ani, am avut undeva la 50 de angajați, în total. O parte din ei au fost recrutați fără a avea experiență în domeniu. Dar aveau calitatea de a fi oameni, de a-și respecta jobul, de a respecta clientul. Când vrei să fii antreprenor, trebuie să te gândești că ai responsabilitatea de a dezvolta angajații. Eu am format, de-a lungul timpului, 5 antreprenori și am acordat susținere și altora și faptul că ei s-au dezvoltat atât de mult, pe mine m-a mulțumit.
Sfaturi pentru viitorii antreprenori Inmedio
Sfatul meu ar fi să se gândească serios dacă le place cu adevărat să lucreze cu oamenii. Restul se pot învăța: și parte de vânzări, și procedurile, orice se învață, atâta timp cat îți place să lucrezi cu oamenii.
La Inmedio, cel mai mare avantaj e stabilitatea pe care o oferă, prin puterea brandului pe care și l-a construit de-a lungul timpului, prin imaginea sa în Romania, prin suportul oferit, prin know-how, prin relațiile cu furnizorii (pe care altfel ar trebui să ți le stabilești singur, să mergi să faci contracte cu fiecare în parte). Inmedio le oferă antreprenorilor, la pachet, toate acest lucruri.
O întâmplare emoționantă la Inmedio
La un moment dat, un client care era la coadă când eram eu la casă, s-a aplecat puțin către mine și mi-a spus “ia-mi tu cardul din buzunarul de la piept”, mi-a spus PIN-ul, “…pentru că mi-e rușine”. Când m-am uitat mai bine, am văzut că nu avea mâini. A doua zi, l-am văzut pe acel om dându-se cu patinele și a fost un exemplu pentru mine, pe care îl împărtășesc și cu angajații. Știu că nu e simplu să lucrezi cu oamenii, că avem cu toții momentele noastre de neîncredere, în noi și în ceilalți, momente în care începem să ne închidem în noi, să devenim mai reci, dar după ce le povestesc întâmplarea asta, totul se schimbă. Li se schimbă perspectiva când conștientizează că există și oameni care, în ciuda greutăților lor, vin și îți spun destul de degajat “mi-e rușine, dar fă tu asta pentru mine”. Și da, Inmedio chiar oferă tot felul de emoții.